- Att planera, organisera, genomföra, utvärdera och förbättra
- Att skriva kursguide/studieguide - vad är viktigt att tänka på?
Deltagarperspektivet
- Hur upplevs olika sätt att organisera, genomföra, ha kontakt med medstuderande och lärare?
- Hur ökar man motivationen och genomströmningen?
- Strategier, handlingsplan och tidsplan
- Vilka kompetenser behövs?
- Vilken infrastruktur behövs?
- Vilken support behövs till lärare och deltagare?
Foto: Johan Wingborg.
Fil. dr. Lena Dafgård föreläser om de flesta ämnen inom områdena pedagogik, högskolepedagogik, distanspedagogik samt IKT (Informations- och kommunikationsteknik) och har hittills hållit ett 60-tal föreläsningar i Sverige och i Finland för lärare och rektorer.
Hon doktorerade i januari 2020 i Tillämpad informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap vid Institutionen för Tillämpad IT vid Göteborgs universitet. För mer information om hennes avhandling "Digital Distance Education - A Longitudinal Exploration of Video Technology", se under "Publikationer".
Lena Dafgård anpassar föreläsningarna efter uppdragsgivarens önskemål beträfffande inriktning och innehåll. Följande ska ses som förslag på ämnen.